A játék menete
A Kalandok Földje Ghalla rég elfejtett múltjában játszódik. Karaktered egy
nagyobb sziget Armington nevű városában kezdi kalandozó karrierjét.
Egy karakter meghatározóan fontos tulajdonsága az energia. A játékban a legtöbb tevékenység (mozgás, harc, stb)
energiába kerül. Amikor a karakter teljesen elfárad, energiája nullára csökken.
Ekkor pihennie kell, hogy újra teljes erôvel vethesse magát a kalandokba. A pihenéshez nem kell semmit tenned, ha több mint 10 percig nem csinálsz semmit, akkor pihensz. Pihenni bárhol lehet, nincs negatív hatása ha egy hegycsúcson, vagy egy labirintus mélyén vagy.
Kezdetben 24 órára van szükséged ahhoz, hogy újra maximális legyen az energiád,
később az állóképességed növekedésével, ill. egyéb hatásokra ez csökkenhet. Természetesen
nem szükséges 24 órát várnod a következô tevékenységedig, akár egy óra pihenés után is léphetsz, természetesen ilyenkor idôarányosan kevesebb energiát kapsz vissza.
A maximális energiád a rendszeres játék folyamán növekszik.
Ha valamiért nem tudsz mindennap lépni, akkor sem "veszik el" az energiád. Ha több mint 24 óráig táborozol, akkor plusz időre járó energiád az un. energia tartalékodba kerül. Amikor legközelebb lépsz, akkor a tartalékod egy részével megnő a Maximális Energiád. (Ez egy ideiglenes hatásként kerül rá a karakterre, a térkép alatti ideiglenes hatásko között is megjelenik.) Az így kapott plusz energiát 60 percen belül le kell játszanod. Egy belépéskor az eredeti Max. Energiád 40%-át nyerheted ki a tartalékból. Ez lehetővé teszi, hogy aki nem tud hétvégén játszani, az 5 nap alatt lejátsza a hétvégén összegyűlt energiáit.
A karakter másik két fontos tulajdonsága az életpont és a varázspont.
Értelemszerűen az elsô azt határozza meg, hogy mennyi sebzést tudsz túlélni, míg a másik az általad használt varázslatok mennyiségét korlátozza.
Pihenésed során természetesen az életpontodat és a varázspontodat is az energiához hasonlóan regenerálod.
Az elköltött életpontot és varázspontot emellett számtalan egyéb módon is visszaszerezheted (varázslattal, meditálással, gyógynövényekkel, varázsitalokkal stb.)
A játékban fontos szerepe van az idônek: vannak olyan szörnyek, amikkel csak éjszaka találkozhatsz, a hivatolok csak nappal vannak nyitva, míg a kaszinó este fogadja vendégeit.
A legtöbb varázslatnak és varázsitalnak korlátozott ideig tart a hatása. Van amelyiknek csak pár percig, de lehet olyan is, ami több óráig.
A játékban találkozhatsz a többi játékossal is. Ha meg tudtok egyezni tárgyakat cserélhettek egymással. Viszont nem lehet egymástól lopni, vagy a másikat megölni.
(A játékban bizonyos tárgyakat NEM lehet átadni másik játékosnak. Ilyen tárgyak pl. azok, amiket közvetlen energiabefektetéssel lehet elôállítani [pl.nyílvesszô, kaja].)
Amikor karaktered elég tapasztalatra tett szert, rangja megnô. (Rangod állását mindig nyomon követheted a karakterlapodon.)
Ilyenkor nô a maximális energiád, életpontod, varázspontod, valamint fejlesztési pontokat is kapsz, amivel szakértelmeidet, tulajdonságaidat növelheted.
A karakternek a nyugodt élethez élelemre van szüksége. Ha éhezel, csökken a hatékonyságod, a különbözô cselekvések több energiát emésztenek fel, rosszabbul megy a harc.
Mi a játék célja?
Elôször is az, hogy Te mint játékos jól szórakozzál. Karaktered számára rengeteg célt találhatsz a játékban. Felfedezni azokat a területeket, ahova más még nem jutott el.
Legyôzni azokat a szörnyeket, amik eddig erôsebbek voltak nálad. Több és jobb varázstárgyhoz jutni. Soha nem látott magasságokba növelni a tulajdonságaidat, szakértelmeidet.
Teljesíteni a helytartó és mások küldetéseit. Felépíteni a saját palotádat. Részt venni abban a monumentális munkában, ami során egy egyszerű oltárból katedrális lesz.
Mint láthatod ebben a játékban mindenki megtalálhatja az egyéniségének leginkább megfelelô játékmódot!
|