Szabálykönyv
A harcról bővebben

Ha ellenséges szörnyekre bukkansz, akkor harcra kerül a sor.
Amennyiben van rejtőzködés szakértelmed, akkor a felszíni találkozásoknál van rá esélyed, hogy a szörny ne vegyen észre. Ilyenkor rajtad múlik, hogy lesz-e harc. Ha csatázni akarsz, akkor kattints a Támadás parancsra. Ilyenkor meglepetésből támadsz, így lehetőséged van egy bónusz lőfegyver támadásra, ha a terepviszonyok megengedik. Ha nem a támadást választod, akkor gond nélkül elmenekülhetsz a harc elől.

A harc körökre van osztva: alapesetben minden csata eggyel több körig tart, mint ahány ellenfeled eredetileg volt. Ha elég nagy a szívósság szakértelmed, akkor ennél nagyobb számot is meghatározhatsz (kisebbet nem), hogy nagyobb eséllyel győzhesd le ellenfeleidet.

Az ütések felváltva történnek közted, és az összes ellenfeled között. Az első ütést a gyorsabb fél adhatja le. Az ügyesség tulajdonságod nagy mértékben befolyásolja a kezdeményezést. Minden harci kör a kezdeményezéssel kezdődik.
Amennyiben az első harci kör kezdeményezését megfelelően nagy különbséggel megynyered támadhatsz a lőfegyvereddel is (ha van bekészítve). A Beállítások menüpontban meghatározhatod, hogy ha az életpontod egy bizonyos érték alá csökkenne, elmenekülj a csatából. Az ellenőrzés mindig a Te ütésed után történik meg.
Szintén a Beállítások menüpontban határozhatod meg, hogy több ellenfél esetén melyiket válaszd ki. Lehetőségek: bárkit (a gép dönt), a legerősebbet, a leggyengébbet.

Ha legyőzted a szörnyeket, akkor tapasztalati, és fejlesztési pontokat kapsz érte, valamint be tudod gyűjteni a náluk levő kincseket (ha voltak ilyenek).

Lehetőséged van arra, hogy a harc módját folyamatosról (amikor a teljes csata egyszerre lezajlik), körönkéntire állítsd. Ilyenkor minden harci körben eldöntheted mit csinálsz. Beállíthatod, hogy melyik ellenfelet támadod, lehetőséged van fegyvert cserélni, varázsitalt inni, varázsolni vagy elmenekülni a csatából.
Ezek a cselekedetek befolyásolhatják a kezdeményezést, sőt ha varázsolsz, vagy varázsitalt iszol, akkor abban a körben már nem üthetsz fegyverrel. Egy csata mindig a harc elején meglévő tulajdonságaid alapján zajlik le. Minden pozitív és negatív hatás rajtad marad, függetlenül attól, hogy azoknak mikor kellett volna lejárni. (Ez akkor is így van, ha körökre osztott módban hosszabb idő alatt játszod le a csatát, mint a rajtad levő hatások hatóideje.)
Amíg be nem fejezed a csatát nem lehet neked tárgyakat átadni!
Ha körökre osztott csata közben egyéb nem harci cselekvést végzel (például mozogsz), vagy 10 percig nem kattintasz, akkor a teljes harc azonnal lejátszódik, mintha folyamatos harci módban lennél. Ha szörnnyel találkozol, a harcot csak a rejtőzködés szakértelmed segítségével úszhatod meg teljes mértékben. Ne menj olyan helyre, ahol nálad sokkal erősebb szörnyekkel találkozhatsz! Szörnyekkel többféle módon találkozhatsz:

  • véletlen találkozás - minden lépésnél van valamekkora esélyed ilyen véletlen találkozásra. Az ilyen esetekben a rádtámadó szörny függ az adott tereptípustól, a napszaktól (vannak olyan szörnyek, amelyek pl. csak éjszaka vagy csak nappal jönnek elő), és persze attól, hogy merre jársz. Armington közelében (ennél a városnál fogod a játékot kezdeni) már nem élnek erős szörnyek, de ha messzebb mész, akkor könnyen veszélyes helyre keveredhetsz. Lehetséges, hogy találkozol olyan helyekkel is, ahol rendszeresen (10 perc, 1óra, 1 nap) felbukkan ugyanaz a fajta szörny.
  • labirintusokban - itt lehetőséged van megnézni a harc előtt, hogy ki lesz az ellenfél. Ha túl erősnek tűnik, ne kezdj vele.
  • épületekben - ha belépsz mondjuk egy orkbarlangba, akkor nem meglepő, ha orkok zúdulnak rád. A támadók száma, erőssége függ a rangodtól, tehát egy erősebb karakternek is kihívás lehet egy olyan építmény, amit már kezdő korában is látogatott. Fordítva ez nem feltétlenül igaz: egy kezdő kalandozónak nem életbiztosítás mindenhova bemenni.
Halál: Ha mégis nálad sokkal erősebbel kezdesz, rosszul járhatsz. Könnyen előfordulhat, hogy nem egyszerűen legyőznek, hanem meg is halhatsz. A halálról részletesen a Halál Istenéről szóló leírásban olvashatsz.


 
| Beholder Kft. | Kontakt |
Copyright 2002 - 2006 Beholder Kft. Minden jog fenntartva. Impresszum