Épületek, küldetések
A játékban sokféle épületet találhatsz. A városokban
különböző lakóházak, fogadók,
paloták és más építmények vannak. Ezek mindegyikébe
megpróbálhatsz bemenni, de lehet, hogy nem engednek
mindehova be. Az épületek egy részében
küldetéseket kaphatsz. Egyszerre maximum 8 aktív
küldetésed lehet. Ha úgy érzed, valamelyiket
nem tudod teljesíteni, lehetőséged van törölni.
Hogyha belépsz egy épületbe, akkor az ott kapott
küldetést a rendszer automatikusan ellenőrzi. Ha tehát
egy olyan tárgyat kell esetleg leadnod, amit nem akarsz,
akkor vagy töröld a küldetést, vagy ne menj
vissza az épületbe. Ha törölsz egy küldetést,
akkor ugyanabba az épletbe visszamenve vagy egy teljesen
újat kapsz (pl. palota), vagy ugyanazt kapod meg újra.
Az épületek egy részében különböző
tárgyakat cserélnek veled. Ez nem történik
meg automatikusan, csak és kizárólag a Te jóváhagyásoddal.
A terepen bóklászva olyan épületekre/építményekre
bukkanhatsz, mint orkbarlang, rablótanya
stb. Ezekbe belépve valamilyen szörnyekkel kell megküzdened,
ha a közelmúltban más nem járt bennük.
Ha a szörnyeket legyőzted, különböző
kincsekre bukkanhatsz. Vigyázz, ezeken a helyeken nálod sokkal erősebb szörnyekkel is összefuthatsz. Légy óvatos!
Ezeken kívül még találhatsz labirintusokat.
Belépve külön térképet látsz
a labirintusról. A labirintusban a mozgás hasonló
a terepen történő mozgáshoz, de alapvetően csak a
négy fő égtáj felé lehet lépni.
A labirintusban való mozgás megkönnyítésére két féle lehetőség is van arra, hogy egy kattintással egy mezőnél mezőnél messzebre is tudj lépni.
Ha egy olyan mezőre akarsz lépni, amin már jártál korábban, akkor egyetlen kattintással, minimális energia elköltésével teheted ezt meg. Így a korábban ott hagyott szörnyeket, kincseket könnyen el lehet érni.
Egy távolabbi, még be nem járt mezőre is eljuthatsz egyetlen kattintással, a következő megkötésekkel.
Ez a lehetőség csak a kis (5x5-ös) térképnél működik, a nagy térképnél nem.
Olyan mezőkre nem léphetsz így, amelyek a kistérképen elzártnak látszanak. A lenti ábrán ilyen mező például a (10,7)-es a falak miatt, illetve a (9,5)-ös a szörny miatt.
Ilyen mozgás esetén a két pont közti legrövidebb úton fogsz közlekedni. Az energia szempontjábol ugyannyi költségnek számít, mintha egyesével lépted volna le.
Ezen a módon természetesen tudsz ferdén is lépni, de az valójában két lépés lesz.
Ha útközben bármilyen esemény történik, akkor azon a mezőn megállsz.
A labirintusban szörnyeket, csapdákat, ajtókat,
kincsesládákat, lépcsőket, titkos ajtókat,
kapcsolókat találhatsz. Ezek egy részét
a térkép előre jelzi (pl. szörny, ajtó)
egy részét nem (csapda, kapcsoló). Egy labirintust
nem muszáj egyszerre bejárni. Ha túl erős
szörnyet találsz valahol, később még visszamehetsz, amikor megerősödtél.
Figyelem! A labirintusok egy része ismeretlen, mágikus úton jött létre. Ezek a labirintusok rendszeresen átalakulnak. Az ilyen labirintusban ott hagyott szörnyek és kincsek természetesen az átalakulás után már nem lesznek ott! Ha az átalakulás pillanatában ilyen labirintusban vagy, akkor azonnal a felszínre kerülsz.
Ha nagyon mélyen
bemész egy labirintusba, akkor egyetlen kattintással
elhagyhatod, nem túl nagy fáradsággal.
Ha kitartóan szolgálod az uralkodót, engedélyt kaphatsz saját kis házikó felépítésére, egy általad választott helyen ahol még van szabad parcella. (Városba, hegycsúcsra, vízre, útra, hídra, mocsárba nem építhetsz.)
Elôször persze csak egy kis kunyhót húzhatsz fel magadnak, de ha elég hűséges vagy, később akár egy palotád is lehet.
A házadban jobban tudsz pl. aludni (gyorsabban gyógyulsz), számos hasznos eszközzel szerelheted fel, amik könnyebbé teszik az életedet.
Ilyenek pl. a pentagramma, ami lehetővé teszi, hogy távolról is haza tudj teleportálni, vagy a kovácsműhely, ahol a törött tárgyaidat tudod helyrehozatni.
|