Fajok ismertetője
Ember
Az ember nem tartogat különösebb meglepetéseket. Nincsenek előnyei,
hátrányai, különleges képességei. Induláskor minden tulajdonsága
40-es, egyetlen szakértelmet ismer, a szúrófegyvert. Egy ember bármilyen
kasztú lehet.
| Harcos | Lovag | Vándor | Barbár | Szerzetes | Mágus |
---|
Erő | 40 | 40 | 40 | 40 | 40 | 40 |
IQ | 40 | 40 | 40 | 40 | 40 | 40 |
Ügyesség | 40 | 40 | 40 | 40 | 40 | 40 |
Ĺllóképesség | 40 | 40 | 40 | 40 | 40 | 40 |
Szerencse | 40 | 40 | 40 | 40 | 40 | 40 |
ÉP. | 150 | 150 | 150 | 150 | 150 | 150 |
VP. | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 100 |
Egyéb | | Karizma: 3 Vágófegyver: 1 | Gyógyítás: 3 | Élelemszerzés: 2 Szívósság: 1 | Pusztakezes harc: 3 | Mágia: 3 |
Szúrófegyver: 1 (Szerzetesnek, Lovagnak 0) |
Elf
Mindenki ismeri az elfeket, akik az erdőben érzik igazán otthon
magukat. Rendkívül ügyesek, jól bánnak a lőfegyverekkel, ügyesen
rejtőzködnek. Induláskor az ügyességük az átlagosnál magasabb (46),
cserébe a szerencséjük alacsonyabb (36). Induláskor két szakértelmet
kapnak: szúrófegyver, távolsági fegyverek. Az elfeknek az átlagosnál
jobban fejlődik a távolsági fegyver szakértelme, és nagyobb az esélye
arra, hogy meglepje a portyázó szörnyeket. Az elfek tudnak az erdőben is nyilazni, valamit, eggyel többször lőnek az íjjal, mint más fajok. Egy elf harcos, barbár,
vándor, vagy mágus lehet. Az elfek induláskor a Precizitás
speciális képességet kapják. E képesség használata megnöveli a találat
esélyét lőfegyverrel.
| Harcos | Vándor | Barbár | Mágus |
---|
Erő | 40 | 40 | 40 | 40 |
IQ | 40 | 40 | 40 | 40 |
Ügyesség | 46 | 46 | 46 | 46 |
Ĺllóképesség | 40 | 40 | 40 | 40 |
Szerencse | 36 | 36 | 36 | 36 |
ÉP. | 140 | 140 | 140 | 140 |
VP. | 50 | 50 | 50 | 100 |
Egyéb | | Gyógyítás: 3 | Élelemszerzés: 2 Szívósság: 1 | Mágia: 3 |
Távolsági fegyver: 3 Szúrófegyver: 1 Védekezés: +2 |
Törpe
A hegyek mélyének bányászmesterei természetesen nem csak az arany kitermelésében
kelhetnek versenyre másokkal. Ha harcra kerül a sor, bárkinek komoly
erőfeszítésébe kerül életben maradni egy törpe ellenében. Nagy állóképességük (46)
jól jön a túlélésért folyatatott küzdelemben. Ezt némileg ellensúlyozza
a többieknél kisebb ügyességük (36). A törpék kiváló csapdakeresők,
viszont némileg hadilábon állnak a mágiával (azaz mágiájuk lassabban fejlődik). A törpék induláskor
a Kincs szaga speciális képességet kapják. E képesség használata
megnöveli a varázstárgyak találásának esélyét. A törpékkel többnyire
mint harcos, barbár, vagy szerzetes találkozhatunk.
| Harcos | Barbár | Szerzetes |
---|
Erő | 40 | 40 | 40 |
IQ | 40 | 40 | 40 |
Ügyesség | 36 | 36 | 36 |
Ĺllóképesség | 46 | 46 | 46 |
Szerencse | 40 | 40 | 40 |
ÉP. | 160 | 160 | 160 |
VP. | 40 | 40 | 40 |
Egyéb | | Élelemszerzés: 2 Szívósság: 1 | Pusztakezes harc: 3 |
Csapdakeresés: 1 Ütôfegyver: 1 (Szerzetesnek 0) Védekezés: -1 |
Gnóm
A gnómok nem a közelharc mesterei, jobban otthon vannak a mágiában.
Persze egy fiatal gnóm még nem egy két lábon járó mágikus csatagép, ezért
ha nem megy neki a harc, akkor kiváló rejtőzködő képességét kell igénybe vennie. A gnómok magas IQ-val (46) és
alacsony erővel (36) indulnak. A gnómok induláskor
a Manaindukció speciális képességet kapják. E képesség használatával
varázspontot lehet visszanyerni. Egy gnómból harcos, vándor, szerzetes
vagy mágus válhat.
| Harcos | Vándor | Szerzetes | Mágus |
---|
Erő | 36 | 36 | 36 | 36 |
IQ | 46 | 46 | 46 | 46 |
Ügyesség | 40 | 40 | 40 | 40 |
Ĺllóképesség | 40 | 40 | 40 | 40 |
Szerencse | 40 | 40 | 40 | 40 |
ÉP. | 135 | 135 | 135 | 135 |
VP. | 65 | 65 | 65 | 115 |
Egyéb | | Gyógyítás: 3 | Pusztakezes harc: 3 | Mágia: 3 |
Rejtôzködés: 3 Vágófegyver: 1 (Szerzetesnek 0) Védekezés: +3 |
Félóriás
A félóriásoknak nem okoz gondot a harc. Máshoz nem is igazán értenek...
Igen erősek (45), és igen buták (35). Mivel a hegyek között nőnek fel, értenek
valamennyit a sziklamászáshoz is. Harci szakértelmeik az átlagosnál
gyorsabban fejlődnek, ellenben a mágiával csak magasabb szinten ismerkedhetnek meg, és az lassabban is fejlődik. A
félóriások induláskor a Vér íze speciális képességet kapják. E képesség
használatával megnövelhetik a közelharci sebzésedet.
| Harcos | Vándor | Barbár |
---|
Erő | 45 | 45 | 45 |
IQ | 35 | 35 | 35 |
Ügyesség | 40 | 40 | 40 |
Ĺllóképesség | 40 | 40 | 40 |
Szerencse | 40 | 40 | 40 |
ÉP. | 165 | 165 | 165 |
VP. | 30 | 30 | 30 |
Egyéb | | Gyógyítás: 1 | Élelemszerzés: 2 Szívósság: 1 |
Mászás: 1 Ütôfegyver: 1 Védekezés: -2 |
|