Szabálykönyv
Épületek, küldetések

A játékban sokféle épületet találhatsz. A városokban különböző lakóházak, fogadók, paloták és más építmények vannak. Ezek mindegyikébe megpróbálhatsz bemenni, de lehet, hogy nem engednek mindehova be. Az épületek egy részében küldetéseket kaphatsz. Egyszerre maximum 8 aktív küldetésed lehet. Ha úgy érzed, valamelyiket nem tudod teljesíteni, lehetőséged van törölni. Hogyha belépsz egy épületbe, akkor az ott kapott küldetést a rendszer automatikusan ellenőrzi. Ha tehát egy olyan tárgyat kell esetleg leadnod, amit nem akarsz, akkor vagy töröld a küldetést, vagy ne menj vissza az épületbe. Ha törölsz egy küldetést, akkor ugyanabba az épletbe visszamenve vagy egy teljesen újat kapsz (pl. palota), vagy ugyanazt kapod meg újra.
Az épületek egy részében különböző tárgyakat cserélnek veled. Ez nem történik meg automatikusan, csak és kizárólag a Te jóváhagyásoddal.

A terepen bóklászva olyan épületekre/építményekre bukkanhatsz, mint orkbarlang, rablótanya stb. Ezekbe belépve valamilyen szörnyekkel kell megküzdened, ha a közelmúltban más nem járt bennük. Ha a szörnyeket legyőzted, különböző kincsekre bukkanhatsz. Vigyázz, ezeken a helyeken nálod sokkal erősebb szörnyekkel is összefuthatsz. Légy óvatos!

Ezeken kívül még találhatsz labirintusokat. Belépve külön térképet látsz a labirintusról. A labirintusban a mozgás hasonló a terepen történő mozgáshoz, de alapvetően csak a négy fő égtáj felé lehet lépni. A labirintusban való mozgás megkönnyítésére két féle lehetőség is van arra, hogy egy kattintással egy mezőnél mezőnél messzebre is tudj lépni.

  • Ha egy olyan mezőre akarsz lépni, amin már jártál korábban, akkor egyetlen kattintással, minimális energia elköltésével teheted ezt meg. Így a korábban ott hagyott szörnyeket, kincseket könnyen el lehet érni.
  • Egy távolabbi, még be nem járt mezőre is eljuthatsz egyetlen kattintással, a következő megkötésekkel.
    • Ez a lehetőség csak a kis (5x5-ös) térképnél működik, a nagy térképnél nem.
      Olyan mezőkre nem léphetsz így, amelyek a kistérképen elzártnak látszanak. A lenti ábrán ilyen mező például a (10,7)-es a falak miatt, illetve a (9,5)-ös a szörny miatt.
      Ilyen mozgás esetén a két pont közti legrövidebb úton fogsz közlekedni. Az energia szempontjábol ugyannyi költségnek számít, mintha egyesével lépted volna le.
      Ezen a módon természetesen tudsz ferdén is lépni, de az valójában két lépés lesz.
      Ha útközben bármilyen esemény történik, akkor azon a mezőn megállsz.
    A labirintusban szörnyeket, csapdákat, ajtókat, kincsesládákat, lépcsőket, titkos ajtókat, kapcsolókat találhatsz. Ezek egy részét a térkép előre jelzi (pl. szörny, ajtó) egy részét nem (csapda, kapcsoló). Egy labirintust nem muszáj egyszerre bejárni. Ha túl erős szörnyet találsz valahol, később még visszamehetsz, amikor megerősödtél. Figyelem! A labirintusok egy része ismeretlen, mágikus úton jött létre. Ezek a labirintusok rendszeresen átalakulnak. Az ilyen labirintusban ott hagyott szörnyek és kincsek természetesen az átalakulás után már nem lesznek ott! Ha az átalakulás pillanatában ilyen labirintusban vagy, akkor azonnal a felszínre kerülsz. Ha nagyon mélyen bemész egy labirintusba, akkor egyetlen kattintással elhagyhatod, nem túl nagy fáradsággal.
    6 7 8 9 10
    4
    5 4 kobold [ Észak ]
    6  [ Nyugat ]  [ Kelet ]
    7  [ Dél ]
    8

    Ha kitartóan szolgálod az uralkodót, engedélyt kaphatsz saját kis házikó felépítésére, egy általad választott helyen ahol még van szabad parcella. (Városba, hegycsúcsra, vízre, útra, hídra, mocsárba nem építhetsz.) Elôször persze csak egy kis kunyhót húzhatsz fel magadnak, de ha elég hűséges vagy, később akár egy palotád is lehet. A házadban jobban tudsz pl. aludni (gyorsabban gyógyulsz), számos hasznos eszközzel szerelheted fel, amik könnyebbé teszik az életedet. Ilyenek pl. a pentagramma, ami lehetővé teszi, hogy távolról is haza tudj teleportálni, vagy a kovácsműhely, ahol a törött tárgyaidat tudod helyrehozatni.

     


     
    | Beholder Kft. | Kontakt |
    Copyright 2002 - 2006 Beholder Kft. Minden jog fenntartva. Impresszum